Pics























Kommentarer
Postat av: EIJE JOHANSSON

FINA BILDER, OCH ROLIGT ATT FÖLJA DIG.

MEN NU VAR DET LÄNGESEDAN JAG HITTAT NÅGONTING.

HOPPAS ATT DU HAR DET BRA.



EIJE

2012-05-31 @ 10:33:34
Postat av: Kajsa

Hej!

Hittade till din blogg via Skandinaviska Institutet, då jag funderar på att åka till Nya Zeeland som au pair.

Tänkte bara höra om du har lust att berätta lite om hur det är där och hur lång tid det tog innan du kom iväg och så? :)

Svara gärna på min mejl.

Med vänliga hälsningar
Kajsa

Svar: Hej Kajsa! Oh va roligt! tycker verkligen du ska göra det. Det var en av de absolut bästa resorna i mitt liv. Det går snabbt. Tror det kan gå på bara någon månad om allt vill sig väl och flyter på!
Landet är helt fantastiskt och människorna är super trevliga. Riktigt goa folk kiwisar. Öppna och lätt att lära känna väldigt snabbt! Smidigt att resa runt inom landet. Billigare än i Sverige. Jag skulle verkligen av hela mitt hjärta rekomendera Nya Zeeland. Och framförallt Auckland! Finns många au pairer där som bor nära dig. Händer mycket varje dag.
Lycka till!
Rebecka

2012-11-13 @ 17:42:50
Postat av: Kajsa

Hur länge var du där? 12 månader? Jag funderar på att bara åka i 6 mån. Tror du man hinner se och lära sig bra engelska under den tiden eller behöver man 12 mån? :)
Låter otroligt roligt och jag vill gärna åka :)

Svar: Jag stannade i sex mån, men de blev sju. Du hinner jag tycker det var en perefekt tid! Du hinner inte bli uttråkad:)
Rebecka

2012-11-18 @ 23:55:10
Postat av: Biawit

Okej, stannade du en extra månad i familjen då? Fick du stå för kostnaden av ombokning av flygbiljetten?

Svar: Ja jag tror jag fick det, men det var inte så farligt mk pengar. Eh jag stannade hos familjen men sen även två veckor reste efter det. Du hinner lära dig bra engelska! Jag kan ordna att du får bra pris på ett av aucklands bästa gym också om du gillar att gymma :)
Rebecka

2012-11-22 @ 14:42:05
URL: http://biawit.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0