Playday with the kids

Hade en underbar dag med barnen idag. Vi hade så roligt ihop. Dagen avslutades med att vi gick upp för de hundratjugo trappstegen uppe på höjden där vi bor för att avnjuta en glass!

Beachen

Jag var ledig hela dagen igår så jag tillbringade den vid stranden. Jag startade dagen med en underbar löprunda. Det finns fantastiskt fina löprundor här. Ska visa er bilder från en runda någon gång.
Sen var jag nere  på stranden och busade med barnen några timmar fram till lunch. Träffade på vägen upp från stranden John, alex och brian, några seglar killar här som var ledare för ett sailings camp. Riktigt sköna killar atthänga med.
Jag följde sedan med dom ner till stranden när de skulle ut på havet igen. För att bättra på brännan något.
Framåt efermiddagen kom det några killar med sina jet ski. Jag blev mycket lockad av att se dem köra och åka vatten skidor och wakebord. De märkte nog av det på mitt iaktagande, haha för en av killarna kom upp och frågade om jag ville testa på. Klart jag ville! inte tackar man nej till det, Grym kul, vet inte hur länge vill höll på, men var helt slut efteråt. känns dock i ben och rumpa idag.
Dagen avslutades sen med en mysig middag på stranden med min värdfamilj och dess vänner.

Måste sammanfatta denna dag som riktigt lyckad!

Some pics from yesterday!
(synd att jag inte har några från vatten skidorna, jag såg tydligen väldigt "proffesionell" ut enligt killarna haha)

My lovely kids

Amelia & Alexander                                              Ute på shoppingrunda tillsammans

På trampolinen som de bara älskar!          Alex hjälper mig att laga pannkakor!

Mia älskar att skriva på datorn.
    De dagar då vi varit på stranden har de fått ta sig ett bad efteråt för att skölja av sig sanden. De gillar dock inte att bada i badkaret så därför har vi fått dem till att älska den stora rosa korgen eller vad man nu ska kalla den. Så söta. Mia har fått ta många bad per dag nu då hon fått vattenkoppor stackarn.. och de ska tydligen hjälpa mot klådan.

Detta är en liten sammanfattning av några av sakerna vi gjort om dagarna. Har även varit på "the snake park", olika "play grounds", the gym, spelat tennis, och många bad i havet!

Trivs så bra med barnen. Jag vaknar på morgonen av att Alex knackar på dörren och frågar om han får komma in, kryper ner under mitt täcke och ger mig en stor blöt kyss haha såå underbar!

Kiwi Experience Tour

Vi gjorde en underbar utflykt alla de nya Au pairerna för att få se oss omkring i Auckland. Den var riktigt trevlig men blöt, då det var rätt regnigt under turen. Men ingen har väl dött av lite regn!

Lite gråmulet men ändå fin utsikt ut över en del av staden

Fina Neftaly

En Krater

On the ferry.

Emelie och Monica

De svenska flickorna

Det var en skön eftermiddag/kväll som avslutades med fish and chips på beachen!

The first days we had childcare education and a first aid course

Genomgång av två duktiga instruktörer från St John

Några söta au pairer

First day as a kiwi

Den nionde januari gick planet från Landvetter som skulle ta mig hela vägen hit till Auckland. Jag åkte 10.30 på måndagen och var framme 14.30 på onsdagen på Aucklands flygplats (hade dock förlorat 12h). Galet lång flygresa! Men det var så värt de. Hade även trevliga människor bredvid mig på alla tre flygplanen.
Jag möttes av min värdmamma och Amelia ett av de två barnen de har, 4 år gammal och är en riktig sötpropp! Fick en stoor kram. De körde mig till ett hotell där alla au pairer skulle spendera våra första dagar tillsammans. Det var en grym vistelse!

Trött men förväntansfull tjej efter två dygns flygresa

Söta Amelia :)   Söta Amelia i bilen på väg till hotellet:)