what´s up

Jag har nu tagit en "bloggpaus" för jag inte orkade blogga. Haha ne inte direkt, jag är iaf back med ett litet blogginlägg.
Jag lever fortfarande, men det är knappt. Varenda muskel i kroppen värker för tillfället. Helt fantastiskt, älskar all träning och dans! Det är så livet ska vara, det ska kännas att man lever.
Jag har nu varit här nere i drygt tre månader och jag trivs verkligen. Nya Zeeland är fantastiskt och är ett land jag gärna hade flyttat till och bott några år. Vem vet, kanske det blir så!

Jag tänker inte nu skriva om allt jag har gjort sen sist för det blir på tok för mycket tråkig text. Det har inte hänt öveeerdrivet mycket faktiskt. Kan sammanfatta det med att säga att jag under mina senaste veckor har, Tränat, surfat, dansat, rest på korttripper, åkt till flera otroligt vackra vingårdar. Helt fantastiskt. Gått med barnen till zoo, parker, stranden, shopping, gått till museer, caféer, promenader, playdates mm. Familjen är toppen jag bor med. Jag har tillgång till bil och att bara ta barnen vart jag vill, så längevi pratar om de först. De betalar allt jag vill göra. Supergod mat, fin hus, får köra fina bilar vad mer kan man önska sig.. Allt var toppen tills jag krashade Nadias nya jeep. Haha ne men det är nu bättre igen. Det är ju bara materiella ting eller hur va det du sa min kära far?

De senaste helgerna har jag varit på platser rhär unt om i Auckland, stället för att flänga runt som många andra au pairer gör. För de vill seee så mycket som möjligt. Klart det finns otroligt mycket att se och uppleva här. Men man måste även slappna av och leva ett riktigt liv här. Lära känna nya vänner runt om som bor här och testa på livet som en kiwi, istället för att flänga runt som en turist. Jag har träffat otroligt härliga människor här nere. Både Au Pairer och andra från NZ, som bor här runt om i Auckland. Även flera utbytesstudenter från Norge och andra platser i Europa. Börjar känna mig riktigt lycklig i min tillvaro.
Denna sista helgen bodde jag hos Neftaly då hennes värdfamilj var bortresta. En sån galet underbar tjej. Vi har kul tillsammans vad vi än gör. :)
Nu i veckan händer det förhoppningsvis många roliga saker! Men mina dagar består framför allt av vänner. Det är det jag värdesätter mest.

Tänkte ge er en bildbomb här ovan!
Har dock inte bilder från allt vi gjort. :)



Kommentarer
Postat av: monika

Haha pik mot oss som åker runt? ;-) vissa av oss lägger pengar på det istället för bilreperationer min kära vän :-) synd att det blev så kort den här gången men kommer till auckland igen, hoppas du är kvar då! Ha det bra :-)

2012-04-17 @ 12:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0