A weekend in Auckland

PÅ fredagen åkte jag in med mina barn till stan för att se sky tower och att ha en liten mysig utflykt tillsammans. Vi hade det så bra tillsammans. Love my cute kids. Det är såklart många gånger man bara inte orkar mer men de fina stunderna är fler och gör det värt det.



Pannkaks time, efter en fantastisk upplevelse i the sky tower. Det var två riktigt trötta sötnosar som tog färjan med mig hem den eftermiddagen.








Senare på Fredagkvällen mötte jag upp några vänner nere på the waterfront. Ett lite finare härligt ställe nere i hamnen i Auckland. Vi fick en trevlig lugn kväll.


Dagen efter på lördagen hade vi planerat en Utflykt till en vulkanö här nära, men då vädret inte var så bra på förmiddagen så bestämde vi oss för att åka iväg till några skoppingcenter för att spendera lite pengar istället! Vilket vi verkade vara mk bra på. Det blev självklart sushi till lunch.

Sen när vi skulle åka därifrån på eftermiddagen så ¨lovade nanna att köra mig hem till mitt hus innan vi skulle ut på kvälle. Det var väldigt snällt då jag bor åt det motsatta hållet som alla de andra. det skulle ta runt en kvart att åka hem till mig, men då jag upptäckte att jag inte hade någon aning om vart jag bor och hur man tar sig dit så tog det över en och en halv timma hem. Haha det var hysteriskt. kände mig så dum men har bara åkt med Gps innan så jag minndes ingenting! haha.
Det blev att de körde hem mig jag packade ihop mina saker och vi drog iväg hem tilld em istället, för att äta middag och göra oss iordning.
Det blev iaf en grym kväll, där vi senare på kvällen mötte upp några tyskar. Jag var helt slut på söndagen när vi vaknade upp. Så det blev bara en lugn dag med bio och annat gott. Vi såg vow tror jag den hette. Sjukt bra film!!



Tummen upp för kvällen!

Kommentarer
Postat av: Emelie Ceder

Hej vackra Rebecka!

Så himla roligt att följa din blogg och ditt liv nere på NZ! Kul att du kom iväg! :) Vilka fina bilder och barnen ser ju bara för söta ut!! Hoppas du får en fortsatt bra tid där nere! Kraam

2012-02-18 @ 16:28:57
URL: http://emilymarielle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0