Reuben & Sofia

Jag, Reuben och Sofia har haft en bra start på veckan. I måndags så åkte vi till en playgroup för att träffa några andra nya au pairer och deras barn för att leka och umgås tillsammans i ett par timmar. Senare på dagen åkte jag in till newmarket för att möta upp Emelie för lite trevligt häng.
I tisdags så var det underbart väder så jag tog med mig Sofia och Reuben ner till parken för att leka och ha en liten picknick. Det var mysigt. Det är alltid lika skönt att komma ut ur huset då barnen sköter sih betydligt bättre då. De är som helt olika människor utanför hemmet och hemma. 
Jag avslutade dagen med att möta upp Laura en tysk au pair för en drick på ponsonby social club, det var trevligt. Första gången jag träffade henne.
Idag har jag bara jobbat halv dag! Så skönt. Jag gick till ett fint café här på ponsonby rd på förmiddagen med barnen sen så slutade jag i princip för dagen när jag kom tillbaka hem. Åkte då in för shopping och mötte upp Nanna och en annan svensk au pair för första gången ( som jag pinsamt nog glömt namnet på). Men grymt härlig tjej. Vi hade det trevligt alla tre. Vi åkte till Mission bay, fint ställe vid stranden här i Auckland. Kom hem nu lagom för sängen. Är helt slut, har inte sovit riktigt på två veckor.. 





Mission bay



Kommentarer
Postat av: Annie

haha, Annie heter jag ju ;)

2012-03-01 @ 07:34:37
URL: http://anniegoransson.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Haha förlåt, jag kom på det precis när jag publicerat inlägget. glömmer det aldrig igen! haha :)

2012-03-02 @ 01:30:01
Postat av: felicia

Hej! Fin blogg:) Jag åker till Nya Zeeland i Augusti, vore kul att höras mer då.

2012-03-28 @ 21:38:01
URL: http://feliciakarlssons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0