The life as a New Yorker

Tja! nu har jag äntligen tagit mig lite tid för att uppdatera er om min första vecka i NYC.
Självklart så var det en liten tvist redan innan jag hunnit sätta mig på planet dit. Ni som känner mig vet att det inte är omöjligt att de allra konstigaste sakerna händer mig. Men iaf! Jag skulle hämta ut mina boardingpass på Landvetter, jag hade Miriam och Johnny med mig. Jag checkade in kvällen innan så jag visste flygplanen. Men väl där så ger kvinnan i disken mig ett boarding pass till paris och sen från amsterdam till NYC. Jag tänkte inte så mycket på detta. Frågade henne om att det inte måste blivit något fel men hon insisterade på att det stämmde. En halvtimma senare när vi sitter och tar en kaffe innan jag går så ringer de från flygplatsen och säger att det blivit ett stort missförstånd. Att jag självklart ska ha det första boardningpasset till amsterdam och göra bytet där och inte i Paris. Kul om jag hade kommit till Paris och letat efter mitt anslutningsflyg.
 
När jag väl var framme i staterna stod min chaufför och väntade på mig. Han tog mina väskor och hällde upp ett glas champagne när jag hoppat in i bilen och välkomnade mig hit. Jag kollade trött och förvirrat på glaset och tar emot de men öppnar sedan dörren och häller ut innehållet och säger en kommentar som "jag tar hellre kaffe" vad är det för attityd? hjälp som tur är kom jag på mig själv snabbt och ursäktade mig och förklarade att jag var mk nöjd som dert var. Det tog bara 11h i första klass på flyget för att ge mig ett attitydbyte. Händer inte igen säger jag bara!
 
Från det ena till det andra, Min lägenhet! Åh jag älskar den. Den är så öppen och ljus. ligger på 12e våningen så är bra utsikt mitt på centrala manhattan. Det finns en stor takterass och pool/gym avdelning. Men det bästa tycker jag är de trevliga receptionisterna som jobbar här!
En av dem har redan fått rädda mitt liv, men det är en annan historia.
 
Alla förberedelser är i full gång! Det är riktigt roligt och spännande. Det är först den 26 som det blir offeciellt vad jag gör här borta och presenteras för pressen.
 
Min första helg har jag spenderat med några modell tjejer här nere och gick även till Hillsong! Sjukt mäktigt, så bra och insperarande. Lärde känna några killar där som bor här nära mig i en flat som jag fått äran att följa med och kollat på basket.
 
Imorgon är det fler "kurser" och provplåtningar som gäller!
 
 
Kärlek till er
  
 
 

Kommentarer
Postat av: Alicia Persson

Sjukt fin lägenhet! Kul och följa en blivande världsstjärna! :)))

Svar: Åh Du är för underbar :)
Rebecka

2012-11-21 @ 20:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0